Probleem met Flam 8

Danielleke

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door Danielleke » 04 jan 2017, 00:37

Dag leen. Hier us nog niets opgelost. We hebben ze ingebreke gezet. Ze zijn even gekomen maar helaas nog meer shit. Mag ik eens vragen wie is jullie installateur en van waar zijn jullie? Ik ben van Maasmechelen je mag mij bellen op 0476/52.34.80

Leen

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door Leen » 20 jan 2017, 13:28

Hoi Danielleke, ik had gehoopt dat ik wel een mail zou krijgen bij een reactie van jou, maar dat was niet het geval.
Gisteren onze installateur gebeld na drie weken wachten na mijn eerste telefoon... Ze hadden blijkbaar nog niet veel ondernomen :-(. Ze hadden Flam gebeld, maar "nog geen reactie gehad"... dat noem ik niet echt "er werk van maken"... Ik zal via SMS contact met jou opnemen.
Samen staan we sterker

Vriendelijke groetjes,
Leen

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door HerC » 20 jan 2017, 13:38

Jongens toch.....is dat daar nu nog steeds niet opgelost geraakt.

Schandalig van jouw installateur en van Flam.

@ Leen: Heb jij je kachel ook aangekocht bij Erwin Jacobs of bij een andere onbetrouwbare handelaar zoals Daniellelke?

Leen

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door Leen » 23 jan 2017, 09:11

Hoi daar, ik heb ze elders aangekocht, wij zijn van Mol. Ik wacht nog af en noem nog geen namen, want bij ons doet het probleem zich nog niet zo lang voor en ik geef dus nog het voordeel van de twijfel. Mijn installateur liet eergisteren weten dat Flam het nodige onderdeel ging opsturen en dat ze dan de kachel kwamen repareren. Ik hoop dat Flam intussen weet hoe het probleem kan opgelost worden en dat ze meteen het juiste stuk kunnen opsturen....Het probleem doet zich intussen immers al bij meerdere kachels voor, dus is duidelijk een fout in de constructie of zo. Wij hebben de kachel altijd goed onderhouden en hebben ook de verplichte onderhoudsbeurten laten uitvoeren. Dus ik hoop zeer dat dit opgelost raakt. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb ooit eens een fitness horloge gekocht. Daar was een algemeen probleem mee. Iedereen heet zijn geld volledig teruggekregen. OK, de prijs daarvan is van een andere grootte-orde, maar toch vond ik de erkenning vanuit de fabrikant zeker lovenswaardig, dat ze toegaven dat het probleem bij de horloge lag en dat daar dan ook een tegemoetkoming tegenover stond, volledige terugbetaling. Ik hoop dat dat hier, in het slechtste geval dat de kachel niet kan gerepareerd worden, ook het geval is....

Vriendelijke groetjes
Leen

Leen

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door Leen » 10 feb 2017, 06:33

Ik heb even gewacht omdat ik het resultaat van de herstelling wilde kunnen evalueren.
Ze zijn vorige week geweest. De foutmelding betreffende de LMS sensor was effectief weg. Ineens werd ook het jaarlijks onderhoud gedaan. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de kachel eerst heel mooi en goed brandde.

Echter, na een tijdje begon de hoeveelheid pellets zich weer op te hogen in de vuurkorf, tot zelfs te vol en de pellets begonnen er weer onverbrand over te vallen. In feite bleek het dus om twee problemen te gaan, die zich blijkbaar tegelijkertijd zijn beginnen voordoen.... We hebben het een beetje gade geslagen: ik dacht immers eerst dat er misschien te veel pellets vielen die daardoor niet tijdig opgebrand geraakten, dus mogelijks iets met de schroef, maar dat was niet het geval, er viel slechts af en toe een pellet in het bakje (en dus erover op de duur). Het leek me dus eerder dat de verbranding na een tijdje gewoon niet voldoende was.

Heb opnieuw installateur geraadpleegd, zij op hun beurt de fabrikant, en daar raadden ze aan om de verbrandingslucht te verhogen in het service menu, alsook eventueel de ontstekingslucht. Ik heb dit gisteren gedaan, en eerst leek alles weer goed te gaan. Er zat duidelijk meer leven in de vlam. Maar toch, na enkele uren begon de hoeveelheid pellets in de vuurkorf dus weer te verhogen en erover te vallen :-(.

Ik ga nu dus even wat op dit forum rondneuzen, en op internet, om te weten te komen wat de goede instellingen zijn.

Melding LMS sensor is niet meer gekomen: bleek een buisje achteraan de kachel dat verstopt zat, maar vooral bij de aansluiting van de buisje aan de LMS sensor was het bijna volledig verstopt. Dat hebben ze schoon geblazen.

Heb jij nog iets gehoord Danielleke?

Veel groetjes
Leen

Leen

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door Leen » 17 feb 2017, 06:51

Bij ons gaat het nu een tijdje goed, sinds we de kachel in manuele stand gebruiken met max vermogen op 100%, dus niet in automatische modus (regeling van temperatuur per tijdsblok). De vuurkorf vult zich niet meer te hard en in feite is deze stand ook wel aangenaam om gebruiken (wij gebruikten altijd de tijdsblokken vroeger).

Het zal misschien afwachten worden tegen volgende winter toe, want nu gaat het misschien niet meer heel koud worden.

Veel groetjes
Leen

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door HerC » 17 feb 2017, 08:48

Dit is redelijk goed nieuws Leen. Hopelijk blijft alles nu wat onder controle.

Succes!

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Probleem met Flam 8

Bericht door HerC » 18 feb 2017, 11:26

Niettegenstaande ze geen pelletkachels meer produceren zou ik de heren van Flam eens een bezoekje brengen op Batibouw stand 6410 in paleis 6. Mits wat harder praten zullen ze zeker luisteren ;)

Plaats reactie

Terug naar “Flam”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten