Ecoforest kachels

Plaats reactie
Luc B

Ecoforest kachels

Bericht door Luc B » 15 jan 2014, 16:43

Beste,

Ik heb in de Ardennen een vakantiewoning met enkele pelletkachels, vrij tevreden over alles...

Op de 1ste verdieping heb ik oppervlakte en hoogte goed opgemeten: Kom aan 175 m2 ofwel 425 m3.
Ben dus op zoek naar een pelletkachel die deze ruimte aankan om op te warmen gedurende de dag, s'nachts mag die uit want er is ook electrische verwarming.
Qua vermogen kom ik uit bij de Ecoforest Turbo Air van 20 kW. Ik wil echter deze kachel in het volste vertrouwen kopen en ook zeker zijn dat er een na-service is bij problemen. Heb anderzijds ook een overname van een Edelkamin Mariu van 4 jaar oud. (8,3 kW).
Kent iemand een gedegen installateur in Namen, meer specifiek in de ruime omgeving van Bouillon?

Heeft iemand zo'n kachel thuis of in zijn zaak, had graag wat info over de tevredenheid van dit toestel. Ik kies héél specifiek voor Ecoforest omdat het voor boven is, ik wil geen pelletkachel van bvb 250 kg daar plaatsen.

Hartelijk dank bij voorbaat.

astracoupe

Re: Ecoforest kachels

Bericht door astracoupe » 23 jan 2014, 15:52

luc voor 425m³ heb je 0,05kw m³ x425=21,25 kw nodig dus uw 20kw kachel gaat te licht zijn en (met de soms ardeense koude temps)steeds op vol vermogen moeten branden wat het verbruik slijtage =levensduur niet ten goede komt ! u neemt beter een 25 kw kachel die zal zuiniger ,minder lawaai,en meer warmte geven !
mvg

Luc B

Re: Ecoforest kachels

Bericht door Luc B » 27 feb 2014, 00:08

Beste, waar vind ik een pelletkachel van boven de 20 kW.
Ofwel zijn dit hydro-kachels of toch iets in die aard.
Ik zoek dus wel een zware pelletkachels, doch enkel via lucht. (niet op CV of iets anders aangesloten)

Plaats reactie

Terug naar “Ecoforest”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten