Service bij defecte Extraflame Viviana

Plaats reactie
Ekersela
Pellet-starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2016, 18:14
Contacteer:

Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door Ekersela » 13 mei 2016, 20:01

Overtuigd van de kwaliteit door de test van Test-aankoop liet ik op 22 maart een Viviana plus plaatsen door een plaatselijke dealer Marco Service. Supersympatieke gasten totdat de bestelbon getekend was. Van toen af was ik een nummer. De kachel heeft een maand gebrand en toen was het over. De dealer gebeld op vrijdag en ze zouden de maandag erop iemand sturen. Alles oké ware het niet dat in dat weekend Marco zelf besliste om niet te komen maar een interventie aan te vragen bij de invoerder, G-systems. Vermits het thuis 12 graden was, besloten we om een weekje elders te gaan wonen. Na een week geen enkel telefoontje van G-systems noch van de dealer. Na een kwade mail besloot Marco toch zijn technieker afgelopen maandag te sturen. Deze consteerde een defecte druksensor en deze zou gisteren arriveren. Tot nu toe helemaal geen enkele reactie, de kachel ligt nu twee weken plat. Moraal van het verhaal: Kijk niet enkel naar de kwaliteit van de kachel maar ook naar de kwaliteit van de invoerder en dealer!

Gebruikersavatar
dietervds
Pellet-starter
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Service bij defecte kachel Extraflame Viviana

Bericht door dietervds » 13 mei 2016, 21:34

Bedankt voor het delen van de ervaring! Kan interessant zijn voor ons allemaal.
IT geek & pellets fanboy
Eigenaar van een MCZ Cute

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Service bij defecte kachel Extraflame Viviana

Bericht door HerC » 14 mei 2016, 09:51

Is een heel spijtig voorval. Je bent jammer genoeg niet de enige die dit meemaakt. Moesten ze allemaal het lef hebben zoals jou om dit openlijk aan te kaarten kan ik je garanderen dat dit forum volgeschreven stond.

Hopelijk geraakt het opgelost, succes!

Ekersela
Pellet-starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2016, 18:14
Contacteer:

Re: Service bij defecte kachel Extraflame Viviana

Bericht door Ekersela » 14 mei 2016, 12:24

Dank je wel voor de reacties. Voor mij stopt het hier niet. Er gaat maandag een aangetekende brief naar G-systems en naar Marco Kachel service te Kalmthout en Putte waar ik hem kocht. Kopie aan de juridische dienst van Test-aankoop en een mail naar mijn juridische bijstandsverzekering. Ze zullen mijn nummer leren kennen! Grtjs Eddy

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Service bij defecte kachel Extraflame Viviana

Bericht door HerC » 19 mei 2016, 11:10

En Eddy, hoe loopt het....komt het wat in orde?

gary123

Re: Service bij defecte kachel Extraflame Viviana

Bericht door gary123 » 20 mei 2016, 19:56

Overtuigd van de kwaliteit door de test van Test-aankoop liet ik op 22 maart een Viviana plus plaatsen door een plaatselijke dealer Marco Service. Supersympatieke gasten totdat de bestelbon getekend was. Technieker die de kachel kwam plaatsen was ok. Van de kachel Viviana plus met kanalisatie was bij de levering al het glas en los bovenpaneel gebroken. Geen probleem de technieker heeft op zaterdag nog een nieuw glas en bovenpaneel geplaatst.
Op 19 april 2016 gaat de kachel in storing: defect motor afvoergassen. Direct gebeld naar Marco in Essen. Ze komen op 9 mei 2016 kijken of ze de kachel niet moeten kuisen. Ik zeg nogmaals dat er een storing is. Op 9 mei 2016 komt er een technieker langs. Hij vindt geen probleem maar toch is er een zekering kapot en steekt ipv 800 een 1200, want hij had geen van 800. 2 dagen later is er 's morgens een brandlucht aan de kachel. Dysplay brandt niet meer, de kachel werkt niet meer. Direct heb ik terug gebeld naar Marco. Hij ging terugbellen als hij een gaatje in zijn planning had. 17/5/2016 teruggebeld, och ja die kachel met een brandlucht. Hij zei dat kan normaal niet maar op 20/5/2016 kan de technieker komen. Ondertussen is de kachel al 5 weken stuk. De motor is blijkbaar opgebrand. Dus de andere technieker zei dat er een nieuwe motor moet geplaatst worden. Hij gaat vandaag terugbellen. Om 14u gebeld, na 16u kan hij bellen of komen. Om 17u dan terug gebeld naar Marco. Hij zei dat er een nieuwe besteld is. Als hij binnen is, wordt hij geplaatst. Volgende week dus, vraag ik. Misschien zei hij. De technieker van deze morgen belde me en hij zei dat hij een nieuwe motor maandag komt plaatsen. Hopelijk dus.
De service laat veel te wensen over. Ik heb verschillende keren Miquel aan de telefoon gehad en die was absoluut niet klantvriendelijk eerder onbeschoft.
Zijn er nog mensen die deze problemen hebben gehad met de Viviana plus en Marco.

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door HerC » 21 mei 2016, 09:27

Met elke pelletkachel zijn er vroeg of laat problemen. Bij een A-merk verwacht je dan wel dat je een degelijke en professionele service krijgt.

Ondertussen geraken er meer en meer pelletstokers gedegouteerd door de miserie die ze na aankoop van hun kachel moeten verwerken.
Veel cijfertjes en beloftes waar, in heel veel gevallen, enkele maanden later niets meer van over blijft.

Meer en meer mensen die nooit uit hun investeringskosten geraken en het beter bij hun traditionele verwarming gehouden hadden.

torenkijker

Re: Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door torenkijker » 16 feb 2017, 13:24

Hoi,
aangezien ik momenteel middenin een dispuut zit met die Marco, was ik op internet aan het zoeken. Wat je beschrijft, komt helemaal overeen met wat we momenteel meemaken. 3 mails moeten versturen en 4 telefoons en dan pas reactie krijgen.. Hoe is het bij u afgelopen? of is alles nog in de running? wij wachten op volgende fase : herstellen van iets wat ze zelf foutief geplaatst hebben....

Ekersela
Pellet-starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2016, 18:14
Contacteer:

Re: Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door Ekersela » 12 okt 2017, 10:21

Beste mensen,

Sorry voor de late reactie...Een technieker van de invoerder is nadien langs geweest om alles na te kijken en sindsdien werkt de kachel perfect. Wel begint nu een metalen voorpaneel flink te roesten. Eens kijken of de garantie dit dekt...Ik plan ook om de kachel beneden te plaatsen. De werking van de kanalisatie is niet voldoende om mijn benedenverdieping te verwarmen, temeer omdat de vloer hiervan (boven een onverwarmde kelder) in de winter ijskoud is. Al met al dus flink tevreden met mijn Viviana plus. Samenwerking met Marco is ook zoals het hoort te zijn ( er waren wat zieken op het ogenblik dat ik het probleem kreeg). Al met al flinke emoties die meespelen als de kachel het laat afweten bij 10 graden en je niet snel een oplossing krijgt maar het is begrijpelijk.

Gebruikersavatar
El Torro
Pellet-specialist
Berichten: 1629
Lid geworden op: 09 nov 2013, 14:08
Contacteer:

Re: Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door El Torro » 12 okt 2017, 10:25

Met een koude vloer zal je nooit een aangenaam gevoel krijgen beneden.
Kun je het plafond niet isoleren van de kelder?

jclemen5

Re: Service bij defecte Extraflame Viviana

Bericht door jclemen5 » 22 okt 2017, 15:24

Beste,

Als ik goed begrijp hebt u de kachel op gelijksvloer staan en wilt U de warmte kanaliseren naar de kelderverdieping
Dan moet ik U helaas mededelen dat dit nooit perfect zal werken!!!!!!
Kanalisatie dient normaal aangesloten te worden voor warmte naar boven of op dezelfde verdieping te verdelen , naar onder leiden werkt niet naar behoren, tenzij U een apparte motor voor kanalisatie hebt, en dan zelfs nog zal het niet 100% werken

Plaats reactie

Terug naar “La Nordica Extraflame”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast