Olijf pitten als brandstof

Algemene info, tips of vragen betreffende pelletkachels vind je of stel je hier...
Plaats reactie
Laron Beheer BV

Olijf pitten als brandstof

Bericht door Laron Beheer BV » 25 mar 2018, 19:22

Hallo,

Ben zelf af en toe in Zuid Spanje en zoek Olijf verwerkende bedrijven rond Malaga/Marbella. Ik wil Olijfpitten importeren als alternatief voor de houtpellet. Kan iemand mij wat adressen mailen of wellicht een contactpersoon.

Ron

HansH
Pellet-starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2018, 01:07
Contacteer:

Re: Olijf pitten als brandstof

Bericht door HansH » 25 mar 2018, 19:32

Als alternatief of als grondstof voor pellets? Dat laatste gebeurt al namelijk.

Laron Beheer BV

Re: Olijf pitten als brandstof

Bericht door Laron Beheer BV » 25 mar 2018, 20:20

Als alternatief. Als tegenhanger.

HansH
Pellet-starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2018, 01:07
Contacteer:

Re: Olijf pitten als brandstof

Bericht door HansH » 26 mar 2018, 11:53

interessant. Ben benieuwd of en hoe dat werkt. De maat is natuurlijk niet gestandaardiseerd dus wellicht wat lastig voor de aanvoerwokkels.

Gebruikersavatar
cosdep-benelux
Pellet-fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 okt 2012, 10:48
Locatie: Balen Belgie
Contacteer:

Re: Olijf pitten als brandstof

Bericht door cosdep-benelux » 28 mar 2018, 14:37

werkt dus niet!
Misschien geschikt voor biomassa centrale, maar zeker niet voor pelletkachels huishoudelijk gebruik!
Bij verbranding.
1. Groene vlam, Verbrandingslucht op maximum om pellets aan te houden (weg rendement van de kachel)
2. Assen hopen zich op in brandpot ( blijven in de vorm van een pellet) en worden niet weggeblazen na verbranding.
3. Brandpot loopt over na 35 minuten( einde van test)
4. stinkende verbrandingsrook

Dan stockage
Toen ze het hier leverde om te testen, Rook de privéwoning+ atelier + winkel + stockage ruimte volledig naar Zure melk (echte stank)
Ik heb ze buiten gestockeerd in een open garage, je kon niet buiten op het terras zitten zonder ze te ruiken (30 meter)
Ik heb ze toen onder de grond gemengd, was net kippenhok aan het aanleggen en ze gebruikt als groenbemester!

Achteraf heb ik documenten opgestuurd gekregen om ze goed te keuren als brandstof, na telefoontje kwam ik erachter dat er subsidie op gegeven werd. Helaas voor de man ...ik kon dat document niet ondertekenen. Ik dacht dat, dat het einde zou zijn. Hopelijk komen ze nooit bij een klant van ons terecht!
Fabrikant van PRO pelletkachels, P elletkachel R obuust O ntworpen pelletkachels [/color]!
verbruik 2010 2150 kg , 2011 4500 kg , 2012 6000 kg , 2013 4400 kg
stroom van zonnepanelen

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten