Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Plaats reactie
jjvk

Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door jjvk » 21 okt 2013, 21:42

Dag

Kan iemand mij meedelen hoe ik aan mijn Flair kachel het aantal pellets
kan verhogen? Momenteel staat deze wat weinig en volgens dat ik vernomen heb zou dit aangepast kunnen worden met +1 OF +2.
Zo zou ik waarschijnlijk wat meer rendement uit mijn kachel kunnen halen.
Waarschijnlijk moet dit gebeuren langs het noodbedieningskastje.
Zie

Code: Selecteer alles

http://*/t7627-mcz-flair-kachel-verhogen-pellets 
Met testknop en resetknop.
Ik zie wel de testknop maar waar is de resetknop ergens?
Graag uw advies hieromtrend.

Hartelijke dank

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 22 okt 2013, 19:41

druk op de test knop en blijft duwen tot je een 0 tevoorschijn komt dan ga je met een tandenstoker in de weggestoken knop duwen dan zie je de waarden veranderen van -3 tot +3 , duw je iets te lang op de test knop kan je andere dingen veranderen maar blijf daar af geloof mij maar

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 22 okt 2013, 19:46

zorg ook maar dat de vlam niet begin te rollen de vlam op zijn hoogste vermogen mag niet de bovenkant van de verbrandingskamer raken wat je ook eens kan doen is leest eens de temperatuur af van de rookgassen daar de keuzeschakelaar op max te zetten en dan duwen op de test knop en deze waarde mag tussen de 140 graden en 200 zijn dus niet vlug u pellet debiet verhogen want dan kan je ook de kachel in oververhitting brengen

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 22 okt 2013, 19:50

deze reset knop is dat kleine gaatje waar je met een tandenstoker in kan

jjvk

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door jjvk » 23 okt 2013, 19:16

Hallo

Hartelijke dank voor de info.
Het is de kachel dat ik overgenomen heb van mijn schoonbroer. ( bijna 1 jaar oud!) Deze is terug overgestapt op een "pure" houtkachel.
Mijn living is groter, maar hij beweerde dat zijn installateur deze kon plaatsen op +1 om wat meer warmte te verkrijgen.
Ik zal nu eerst even de graden nazien zoals je het beschrijft.
Dus op max. stand zetten, even op de testknop duwen en aflezen.
Kom je dan terug automatische op"on", of moet je nogmaals op die testknop duwen om het menu te verlaten?
Het is zeker niet de bedoeling om iets anders eraan te veranderen.

Alvast bedankt.

Erik

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door Erik » 23 okt 2013, 19:53

Hoi

Ik bezit dus ook een gelijkaardig model maar zonder die speksteen erop.

Volgens de boeiende informatie van onze vriend Tom1 heb ik dus ook nu even die testknop kort ingeduwd en inderdaad wanneer je die loslaat komt er daar een getal te voorschijn die dan terug springt op "on".
Ik moet u hierbij wel meedelen dat mijn kachel momenteel op 22 graden staat en deze zeer lichtjes brand.
Tot mijn verbazing is mijn waarde 241..
Volgens uw uitleg hierboven mag deze op max. echter tussen de
140 en 200 liggen!
Is dit normaal en wat valt er mij dan te doen?

Dank

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 27 okt 2013, 12:10

Erik om de temperatuur van de rook gassen te controleren moet je de keuze knop op max zetten en de andere op remote en dan op de test knop daar kan je de temperatuur aflezen

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 27 okt 2013, 12:17

hoi jjv eenmaal je dat veranderd hebt moet je gewoon even wachten en hoeft niet nogmaals op de test knop duwen , de reden dat je u pellet debiet kunt veranderen is als je bv lucht tekort hebt kan je deze verminderen als je teveel lucht hebt kan je deze vermeerderen maar niet zo zeer om hogere temperaturen te kunnen bereiken niet vergeten flair is een kachel van 8 of 9 kw

tom 1

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door tom 1 » 27 okt 2013, 12:19

hoi erik wat je kan doen is pelletdebiet eerst verminderen maar moet wel zeker zijn dat het temperatuur is dat je afleest en niet het luchtydiet dat je leest maar ik geloof niet dat het de temp is dat je leest maar 240 graden op hoge vlam is niet erg

Erik

Re: Mcz Flair kachel - verhogen pellets

Bericht door Erik » 27 okt 2013, 20:38

Hartelijke dank voor de uitleg.

:D

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten