Biomasa pellets uit Polen

Plaats reactie
Stoffig
Pellet-starter
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:24
Contacteer:

Biomasa pellets uit Polen

Bericht door Stoffig » 30 nov 2020, 09:45

https://www.biomasapartner.pl/en/company,120
Mijn eerste pallet pellets toen ik net de kachel had was Premium van Biomasa.
Lekker goedkoop en een pellet is een pellet dacht ik toen heel naïef.
Helaas waren de parameters in de kachel van de fabriek zodanig slecht en verbrandde alles vol roet en teer, dat ik daar geen oordeel over kan geven.
De verkoper noch de importeur wilden de juiste afstelling geven, na heel wat uitzoeken in het monteursmenu heb ik
uiteindelijk alle parameters weten te "ontcijferen" en zelf maar aangepast.
Premium van Biomasa leken dezelfde korrels als de Erda die ik bij de kachel kon bijkopen van de leverancier.
Na pure power en pelfin ben ik nu weer terug bij de Poolse pellets.
De pure power naald waren geweldige pellets, die een tweede pallet rechtvaardigden.
Echter had meneer pp goedkopere grondstoffen tegen een hogere prijs in eenzelfde zak gestoken.
De pellets waren niet meer effen geel, maar hadden bruine "verontreiniging", zeer waarschijnlijk schors en vroegen om 20% meer verbrandingslucht.
Daarna Pelfin geprobeerd, die waren als de effen gele purepower.
Ik vernam alleen dat ook die, net als de pp in Moerdijk in zakken werden gestort.
De kans dat daar dan ook "zomaar" een andere kwaliteit geleverd kon gaan worden deed me besluiten NIET meer voor Nederlandse pellets te kiezen.
Wellicht (van NL pellets van handelaren weet je helemaal niet waar ze vandaan komen)minder goed voor het milieu (je weet hier zeker dat ze van ver komen), maar goed voor het eigenbelang.
Mooie prijs en de Biomasa Excellent pellets branden geweldig schoon.
Vergeleken met Pelfin een over het algemeen kortere pellet die om 10% minder lucht vraagt.
Voorlopig 120 zakken "rust", want bij elke andere pellet was het tot dusver steeds uitzoeken hoe zo goed mogelijk de kachel in te stellen om rookloos te verbranden.

PS, ze ruiken heerlijk naar hars. (zou grenen zijn ipv vuren)

https://www.biomasapartner.pl/en/company,120

pro Pelletkachels
Pellet-starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2019, 10:46
Contacteer:

Re: Biomasa pellets uit Polen

Bericht door pro Pelletkachels » 17 dec 2020, 09:38

hallo, ik heb ze een tijd verkocht, ben ermee gestopt omdat er bij sommige vrachten heel veel stof aanwezig was in de zakken.

Stoffig
Pellet-starter
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:24
Contacteer:

Re: Biomasa pellets uit Polen

Bericht door Stoffig » 25 dec 2020, 11:08

pro Pelletkachels schreef: 17 dec 2020, 09:38 heel veel stof
Bij de Excellent, de Premium of bij de Economy?
En hoeveel was veel?

Plaats reactie

Terug naar “Biomasa”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten