Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Plaats reactie
Sonja233

Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Bericht door Sonja233 » 16 jan 2019, 17:08

Beste leden,

Heeft iemand die ooit een Modena pelletkachel kocht, überhaupt ooit een factuur en dus recht op garantie gekregen??

Hier was de procedure als volgt:

U besteld een Modena pelletkachel voor een bedrag incl. 6%btw, op factuur.. want ja, natuurlijk is alles op factuur!!
Een vriendelijke intelligente man komt de kachel leveren, niet op de afgesproken dag (tja, dag halve vakantiedag), ook niet op de 2de afgesproken dag (idd…) maar een week ofwat later, maar goed..
Na betaling krijg je een “werkfiche”, niet eens een leveringsbon, aankoopbewijs.. nee, een “werkfiche” waar wat op gekrabbeld staat.
Op de vraag waar de factuur is reageert de man alsof hij plots het iq 2 heeft. Dat moet ik met de baas regelen.
De baas blijkt spoorloos.. Geen reactie op emails, telefoon… Ik probeer de lieve man al bijna een maand te bereiken.

Mensen in dezelfde situatie kunnen mij mailen zodat er een open klacht naar testaankoop kan. Deze onzin moet maar eens stoppen. Ook snap ik niet dat de moderator van dit forum op vraag van de betrokken verkoper alle klachten heeft verwijderd??? Dit heet freedom of speech moderator.


Groetjes,
Sonja <3

Sonja233

Re: Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Bericht door Sonja233 » 16 jan 2019, 17:55

Bedankt voor de tip!

Deze zwarthandel moet maar eens stoppen. Ik probeer al meer dan een maand een factuur te krijgen.. Volgens de verkoper werd de factuur al enkele maal per post opgestuurd EN gemailed... Niet dus. En zo word je aan het lijntje gehouden tot je het opgeeft. Dat ga ik dus niet doen. Het regent elders ook klachten over de betrokken verkoper..

pro Pelletkachels
Pellet-starter
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2019, 10:46
Contacteer:

Re: Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Bericht door pro Pelletkachels » 16 jan 2019, 18:39

Hier is een speciaal meldpunt voor gemaakt, gaat snel en eenvoudig.

Bent u het slachtoffer van misleiding, bedrog, fraude, oplichting? Of werden uw rechten als consument of onderneming niet gerespecteerd?
https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Sonja233

Re: Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Bericht door Sonja233 » 16 jan 2019, 19:23

Niks hoor... Als ik de verkoper moet geloven, zou ik al 5 facturen moeten ontvangen hebben :-) De werkfiche laat uitschijnen dat er een dienst werd geleverd... Geen kachel... Na 3 dagen was trouwens de, hoe heet dat, worm al stuk.. Het vet in de tandwielbehuizing was zo zwaar dat de motor het niet meer rondkreeg.. Een vriend heeft het vet vervangen en ze doet het weer... Maar dat bedoel ik dus... Geen factuur, geen garantie... Gelukkig zijn er handige mensen op de wereld, anders zou de kachel me na 3 dagen al 150 euro kosten aan nieuwe onderdelen.

Gebruikersavatar
Koen
Site Admin
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:04
Locatie: Sint-Joris-Weert
Contacteer:

Re: Factuur en garantie bij aankoop pelletkachel

Bericht door Koen » 29 jan 2019, 21:31

Beste Sonja,

Spijtig dat je dit meemaakt maar als je leest dat we de topic over Mondena hebben verwijderd omdat de invoerder niet akkoord was met de commentaar, dan weet je al genoeg over dit merk of over de invoerder.
Wat we hebben moeten verwijderen speelt dan eigenlijk al geen rol meer.

Ik hoop dat je via Test-Aankoop of via de FOD je gelijk en 2 jaar garantie kan verkrijgen.

Koen
Houtpelletsfan van het eerste uur
Baxi/HS Tarm Multi-Heat 2.5 24kW pelletketel
http://www.pelletsforum.be

Plaats reactie

Terug naar “Mondena”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast