moederbord ecoteck Lisa defect?

Algemene info, tips of vragen betreffende pelletkachels vind je of stel je hier...
Plaats reactie
Peters

moederbord ecoteck Lisa defect?

Bericht door Peters » 14 okt 2020, 22:20

Hallo Iedereen,

Mn naam is Peter, gepassioneerd technieker (anders stak ik mn licht hier niet op) en sinds meer dan 10 jaar eigenaar van een pelletekachel ecoteck Lisa 5.5 kw, waar ik tot nu toe zeer tevreden ben. Dit is een kachel die zeer zuinig kan afgesteld worden (kleine vuurkorf) en die ik gebruik om occasioneel een bijruimte te verwarmen, deze is zeer gemakkelijk in onderhoud en perfect af te stellen volgens verschillende soorten pellets.
Recentelijk had ik problemen met de rookgasmotor die eigenlijk versleten lagers had en een verstorven bevestiging voor de encoder.. dus een nieuwke besteld met encoder en alles werkt weer naar behoren.. enkele weken toch, de kachel valt regelmatig helemaal uit plotseling, het bedieningspaneel geeft nog licht maar geeft geen display meer weer, dit hersteld zich altijd na enkel uren spontaan. De kachel gaat dan in cleaning final, daarna kan ik ze terug starten. De rookgas temperatuur valt altijd mooi binnen de afgestelde drempelwaarden. Zou dit mogelijk te wijten zijn aan de andere rookgasmotor+encoder of eventueel een toevallig stukgaan terzelfdertijd van het moederbord?

Met vriendelijke groeten, Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten