Lea Gallus Combi.

Algemene info, tips of vragen betreffende pelletkachels vind je of stel je hier...
Plaats reactie
rosmuc
Pellet-starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2020, 19:58
Contacteer:

Lea Gallus Combi.

Bericht door rosmuc » 16 nov 2020, 20:41

Heeft er iemand ervaring met de Lea Gallus Combi kachel ?
Als men zonder stroom valt kan men verder met hout stoken.
Men kan er ook pellets meestoken.

Rosmuc.

Michael 70

Re: Lea Gallus Combi.

Bericht door Michael 70 » 03 jan 2021, 00:19

Hallo, heb jij al meer info of recensies kunnen vinden over de Gallus Lea? Ik sta op het punt om een hybrid kachel aan te kopen en vind het fijn om voor een Belgisch merk te kiezen. Maar bij andere merken van combi kachels lees ik vooral veel problemen. Alvast bedankt voor een reactie.

rosmuc
Pellet-starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2020, 19:58
Contacteer:

Re: Lea Gallus Combi.

Bericht door rosmuc » 12 feb 2021, 10:32

Sorry, had je bericht niet gezien. Ik heb op een Franse website negatieve reacties gevonden van de Austroflamm. Rika bleek beter. Voor een combi kachel waar voornamelijk pellets in gestookt worden kies men best voor de Rika Paro. De Rika induo ll is beter voor voornaamelijk hout. Ik wil de lea combi nu vergelijken met de Rika Paro. Rosmuc

rosmuc
Pellet-starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2020, 19:58
Contacteer:

Re: Lea Gallus Combi.

Bericht door rosmuc » 12 feb 2021, 11:42

Bij welke merken hebt u problemen gelezen aub ?
Michael 70 schreef: 03 jan 2021, 00:19 Hallo, heb jij al meer info of recensies kunnen vinden over de Gallus Lea? Ik sta op het punt om een hybrid kachel aan te kopen en vind het fijn om voor een Belgisch merk te kiezen. Maar bij andere merken van combi kachels lees ik vooral veel problemen. Alvast bedankt voor een reactie.

rosmuc
Pellet-starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2020, 19:58
Contacteer:

Re: Lea Gallus Combi.

Bericht door rosmuc » 12 feb 2021, 12:46

Bij Austroflamm had de pelletschroef gebreken, luidruchtig, en ze blokkeerde

https://www.forumconstruire.com/constru ... oflamm.php

defiend
Pellet-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2022, 14:18
Locatie: vlaams brabant
Contacteer:

Re: Lea Gallus Combi.

Bericht door defiend » 26 mar 2022, 09:14

Blijkbaar niet meer leverbaar die lea combi
ik ben nu aan het zien voor de reverse van jolly mec
Maar vind zo weinig info van zulke kachels reviews problemen service anders dan wat verkopers zeggen

Het is moeilijk kiezen
vond die lea prachtig maar geen enkel gebruikerfilmke van gevonden ook naar de leverenaciers geemaild en die
wisten me te zeggen dat het niet meer leverbaar was
Ook een pelletkachelbouwer gesproken die wist te zeggen dat er niks belgisch aan was alleen de naam 99,9% uit andere landen vooral portugal en china .
Die gaf als opmerking ik heb da gekeurd proberen krijgen maar tis door de europese regelgeving dat ik die niet bouw
want de keuze hout of pellets qua emmissie zo verschillend , vraag ik me af hoe die andere europese makers da doen :-)
ik kijk door die problemen bij astroflame vooral na pellettransport na branderkamer en de prijs voor onderdelen


duo met techniek van 2012
de aduro H5 van 2018 of nu die reverse jolly mec van 2018

dan is er nog merk Dielle Ghibli 80 Hybrid maar die heeft geen achteraansluiting en ik heb gat in de muur op 90cm
Dus ja stuk of 4 waar men oog is op gevallen lea kon 36cm blokken laden en die reverse maar 30cm
en wat gaan die hittebestendige platen doen tis geen gietijzer 1 laag hout erin is weinig , deurke ga veel opengaan
ik stook nu met grote houtstoof omdat ik hout heb maar als true combi gaan ik toch niks groter vinden precies

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten