austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Plaats reactie
marcelb
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2021, 11:09
Contacteer:

austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door marcelb » 05 jan 2021, 11:17

Hallo
Ik ben nieuw hier op het forum
Ik ben marcel de beer uit landgraaf
Nu heb ik een austroflamm clou laten monteren maar ik vindt geen dealer om hem te onderhouden
Ook mijn eigen dealer niet
Nu wil ik de kachel resetten en heb ik een fumis alpha type ecospar display kastje gekocht
deze maakt geen contact met de kachel
moet deze met 6 of 4 draden worden aangeslotenen of een crossoverkabel gebruiken?
wie heeft een service handleiding voor mij
fabrikant houd dit allemaal geheim

alvast dank Marcel

marcelb
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2021, 11:09
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door marcelb » 15 jan 2021, 14:07

.

Johncorner
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020, 17:12
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door Johncorner » 20 mei 2021, 17:05

Hoi,

Ja het is lastig om een monteur te vinden.
Heb je al een oplossing gevonden om te resette,
Ik zoek zelf ook de oplossing.
Weet wel dat bij mij de rj45 buitenkant niet was aangesloten moest worden opengemaakt en daar zit ook rj45 en die doet het wel.

Gr. John

Walter
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2021, 14:59
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door Walter » 27 nov 2021, 15:24

Hoi Marcel

Voor de verbinding zou ik een 6-aderig kabeltje gebruiken, vorig jaar heb de Compact Clou laten onderhouden door de dealer ivm de garantie, hij heeft het Fumis display gewoon achter in de kachel aangesloten. Maar dan ging het nogal snel en heb ik niet meer kunnen volgen, Misschien heb je wel een wachtwoord nodig?
Voor de rest viel het onderhoud nogal mee, bovenaan vulopening openen, onderaan links zie je een klein torcx boutje zitten, losdraaien vuldeksel dichtdoen en vooraan boven heel de bovenplaat oplichten, deze zit achteraan vast met een scharnier dus je kan echt niets verkeerd doen, moeren hitteschild verwijderen en hitteschild demonteren, nu nog een 2-tal moeren, en je kan de plaat van de verbrandingskamer verwijderen, heel de boel goed stofzuigen en ook links en rechts met een verlengstuk diep onderaan stofzuigen, ook onderaan hetzelfde gebogen plaat onder de deur verwijderen dan zie je weer moeren om de verbrandingskamer te stofzuigen, het is wel wat zoeken om daarna de gebogen plaat juist te zetten maar na enkele pogingen moet dat wel lukken. Ook achteraan de kachel schouwpijp demonteren en goed kuisen zit ook wel wat stof in.
Dit is al wat ik weet voor het onderhoud.
Welk type van fumis display heb je gekocht, ik denk eraan om ook de wifi-module te bestellen.
MVG walter

Rool
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:31
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door Rool » 04 nov 2023, 13:33

Hallo Marcel en Walter, is het jullie gelukt om de Austroflame te resetten? Ík moet het nu ook gaan doen en wil het graag zelf uitvoeren, kunnen jullie mij opweg helpen, Grt Rool

Walter
Pellet-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2021, 14:59
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door Walter » 04 nov 2023, 15:39

Nee nog altijd niet kunnen resetten, maakt niet veel uit, kachel blijft vrolijk branden, het waarschuwings gepink op de draaiknop moet je er wel bij nemen.
Wel bedien ik nu de kachel met een slimme stekker via de wifi, 's avonds als de kachel uit staat en gedaan heeft met blazen zet ik de stekker uit en de draaiknop terug op maximum stand. Wanneer we nu weg zijn en we gaan terug naar huis zet ik de kachel aan met de GSM, als we thuis komen geeft de kachel al flink wat warmte.

Walter

Rool
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:31
Contacteer:

Re: austroflamm clou onderhoudsinterval resetten

Bericht door Rool » 05 nov 2023, 15:49

Oke Walter, slimme oplossing zo, ik wil zelf zo een kastje kopen waar Marcel het over heeft, dan kan ik het zelf doen, maar heb wat meer gegevens nodig hoe en wat te bestellen, zodoende mijn vraag.
Bedankt voor je snelle reactie. Grt Rool

Plaats reactie

Terug naar “Austroflamm”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten