pelletkachel

Algemene info, tips of vragen betreffende pelletkachels vind je of stel je hier...
Plaats reactie
poney1948

pelletkachel

Bericht door poney1948 » 15 feb 2014, 21:42

Heeft er iemand een grace pelletkachel ?
Is die goed ? Wat zijn de eventuele nadelen ?
Wat is de verhouding prijs-kwaliteit ?
grtjs Eddy

astracoupe

Re: pelletkachel

Bericht door astracoupe » 22 feb 2014, 15:12

een grace kachel is een chinese kachel ! dus opletten ivm wisselstukken niet verkrijgbaar,onderhoud,technische ondersteuning enz.... chinese kachels zijn eigenlijk voor doe het zelvers .
mvg ac

egno

Re: pelletkachel

Bericht door egno » 22 feb 2014, 17:27

Stook ook sinds September 2013 met een pellka (grace) heb nog nooit enig probleem ondervonden!
de kachel brand zeer goed en doet wat er van gevraagd wordt hier brand de kachel ong.12 uur per dag
en het venster is dan nog mooi proper enkele een lichte waas, ook wat het verbruik betreft mag ik niet klagen ong
9 kg op 12 uur green energie,wat betreft wisselstukken die zijn vooradig bij verkoper ,ik vermoed in maasmechelen
zit nu aan 1700 branduren buiten de brandkamer die ik dagelijks stofzuig en het branderkorfje reinig en het T-stuk 2x gereinigd in al die tijd kachel doet het prima

astracoupe

Re: pelletkachel

Bericht door astracoupe » 22 feb 2014, 20:58

egno ja in maasmechelen ,maar dat is dan ook de enige plaats en wat als die morgen met die kachels stopt ? bestellen in china ! neem alvast uw nederlands - chinees woordenboek erbij
mvg ac

egno

Re: pelletkachel

Bericht door egno » 22 feb 2014, 21:11

@astracoupe ken deze winkel al een 10tal jaren en al mijn electro komt van daar van frigo tot wasmachine en tvs,en verledenjaar ook de kachel!!,ken deze persoon als zeer gedreven voor zijn zaak en zal alles doen om zijn klanten te helpen
wat betreft de kachels heeft hij ook een onderhoudsdienst en volgens hem alle onderdelen
was 2 weken geleden nog in de winkel en werdt er al een eerste onderhoudsbeurt vastgelegd voor begin mei
Ik denk niet dat hij zijn goed draaiende zaak naar de vaantjes gaat helpen door slechte service

groetjes

egno

poney1948

Re: pelletkachel

Bericht door poney1948 » 24 feb 2014, 12:55

Mijn parameter is ingesteld op
P1 120 135 4 5
P2 115 128 3 5
P3 115 125 2 5
P4 115 125 2 7

Op P2 mooie verbranding maar op P4 heb ik vuil glas.
Mijn pellets komen van " De groene kachel " in Zolder.
Zou het aan de pellets kunnen liggen want er is mij verteld dat
telkens ik andere pellets haal de kachel opnieuw moet afstellen.

egno

Re: pelletkachel

Bericht door egno » 24 feb 2014, 17:25

parameters lijken mij oké!na hoeveel tijd heb je een zwarte ruit?welke pellets gebruik je
volgens uw instellingen zou je best op p2 blijven branden deze waarden eventueel veranderen naar
112 135 3 8 dan zou hij goed zijn temp moeten kunnen aanhouden
gewoon starten op p1 tot hij in eco gaat dan p2
volgens de parameters hebt u een kachel van maasmechelen,branden best met woodpellets green energy

poney1948

Re: pelletkachel

Bericht door poney1948 » 24 feb 2014, 18:27

Kunt U mij eens contacteren via mijn e-mail ?
Mijn e-mail is : poney1948@gmail.com (dat gaat misschien beter) Maar vandaag heb ik geen tijd meer....'t zal morgen rond de middag zijn.
Mijn kachel komt van Diepenbeek en de pellets van " de groene kachel" uit Zolder.

daan defauw

Re: pelletkachel

Bericht door daan defauw » 17 mar 2014, 21:54

Hallo,
heb in december een pellka 13kw gekocht maar dit model wordt door fabrikant zelf teruggenomen daar er teveel klachten waren heb nu een 15kw gekregen daar wij de tijd niet hadde, te wachten op een nieuwe 13kw.
Nu heb ik wel nog steeds hetzelfde probleem dat ik aan de engelse handleiding niet veel heb kan er mij iemand helpen met een nederlandstalige versie alvast bedankt

egno

Re: pelletkachel

Bericht door egno » 17 mar 2014, 22:43

@Daan !vanwaar komt deze kachel indien van Maasmechelen dan zul je daar ook wel een nederlandstallige
handleiding krijgen,wat moet die zware kachel wel niet verwarmen?

astracoupe

Re: pelletkachel

Bericht door astracoupe » 18 mar 2014, 17:46

in belgie (in heel europa) is men verplicht een handleiding in de gesproken landstaal bij het aangekochte toestel te leveren ! en zoals egno al vraagt hoeveel m² of m³moet je er mee verwarmen ? want je krijgt wel 2kw extra maar te veel kw is ook niet goed !
mvg ac

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten