aanschaf pelletketel

Algemene info, tips of vragen betreffende pelletketels vind je of stel je hier...
Plaats reactie
Egbert69

aanschaf pelletketel

Bericht door Egbert69 » 09 jan 2021, 22:24

Vanwege verbouwing van onze boerderij gaan we kijken of het rendabel is om de gas-cv-ketel te vervangen voor een pellet ketel.
Deze moet dan de cv, de vloerverwarming (30 m2) en het tapwater van warm water voorzien.
Totale inhoud woongedeelte is 625 m3, 210 m2, matig/slecht geïsoleerde woning.
Jaarlijks gasverbruik +/-5500 m3, het geheel word nu verzorgd door een gas-cv van 32 Kw..
Welke ketel zou hiervoor geschikt zijn met welke capaciteit?

Warme groet,
Egbert

stront

Re: aanschaf pelletketel

Bericht door stront » 08 mei 2021, 13:18

Wel beste mensen, ik ben de fiere bezitter van een pelletketel merk thermoflux en die gaat wel.... voor geen meter.
Probleem is ook dat je niemand vindt die daaraan werken kan en als je bij een verdeler vraagt welke ontsteking daarin moet krijg je geen antwoord.
Bij okofun vroeg ik een offerte voor een bleuburn hun goedkopere merk betaal ik 15000 euro en meer waar ik nu voor 2 gas installaties 10000 euro ga betalen.
Dus onthou het goed pellet is stront. heb maanden gezocht naar oplossingen en die zijn heel pover.

Dus mijn advies is duidelijk kom geen pellet ketel tenzij je miserie wil.

Stoffig
Pellet-starter
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2018, 19:24
Contacteer:

Re: aanschaf pelletketel

Bericht door Stoffig » 17 dec 2022, 10:50

Wat is er zoal mis met die Pelling ketel?

rosmuc
Pellet-starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2020, 19:58
Contacteer:

Re: aanschaf pelletketel

Bericht door rosmuc » 26 dec 2022, 18:35

Ik zou eens informeren voor een speksteenkachel 25 % minder verbruik dan een nieuwe doorsnee kachel https://www.geertshs.be/speksteenkachel-tulikivi

Plaats reactie

Terug naar “Algemene info en vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten