Beste mede forumgebruikers,

Plaats reactie
Sara
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2022, 11:56
Contacteer:

Beste mede forumgebruikers,

Bericht door Sara » 01 sep 2022, 09:16

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het feit dat ik lid mocht worden van dit forum! Mijn man en ik hebben al negen jaar een Edelkamin Lilia Plus, waar we heel erg tevreden over zijn.
We hebben wel eens een monteur over de vloer gehad om de kachel goed af te stellen, ook hebben we wel eens een klein mankementje gehad. Er is echter helaas waar wij wonen in de wijde omtrek geen kachelmonteur meer te vinden.
Omdat mijn man gelukkig technisch best wel goed onderlegd is, hebben we deze zomer alle technische onderdelen van de pelletkachel vervangen, zodat deze hopelijk weer een aantal jaartjes mee kan. Dat is allemaal prima gegaan en de kachel werkt weer (we hebben hem getest). Alleen hebben we nu een probleem met de parameters, want zoals die ingesteld stonden werkt het niet meer goed. We hebben uitgebreid rondgevraagd, en hebben gelukkig van iemand de parameters gekregen van onze kachel.
De kachel heeft een hele hoge vlam en er vormt zich heel veel roet op de ruit. Ook is, denken we, de pellet toevoer nog té hoog. Heeft iemand een idee wat we kunnen doen?
Alvast heel hartelijk bedankt voor al jullie hulp!

Sara
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2022, 11:56
Contacteer:

Re: Beste mede forumgebruikers,

Bericht door Sara » 01 sep 2022, 13:49

Even een update: bij de renovatie van de kachel hebben we natuurlijk ook een nieuw koord aan de ruit geplakt, en aangezien het oude koord aan alle vier de kanten zat hebben we het nieuwe koord ook aan alle vier de kanten van de ruit geplakt. Echter, ik heb gelezen op dit forum dat dit nog wel eens de oorzaak ervan zou kunnen zijn dat de ruit heel erg zwart wordt, en dan zou het koord alleen aan de zijkanten geplakt moeten worden. Ik heb dus in de gebruiksaanwijzing gekeken, en daar stond inderdaad ook op de tekening dat we het koord alleen aan de zijkanten moesten plakken. Ook hadden we blijkbaar ook niet helemaal de goede maat koord gebruikt.
Dus...nieuw koord in de goede maat besteld. Als dat binnen is, dan gaan we de raam opnieuw beplakken, en dan alleen aan de zijkanten. Hopelijk werkt dat. Ik hou jullie op de hoogte!
Bedankt voor jullie posts! Daar kan ik ontzettend veel info uithalen!

Plaats reactie

Terug naar “Edilkamin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten