Instellen MCZ Deco

Plaats reactie
Schoof

Instellen MCZ Deco

Bericht door Schoof » 04 dec 2020, 10:33

Hallo

Ik heb recent een MCZ Deco gekocht ter vervanging van mijn accumulatie kachels.
Ik ben nu op zoek naar goede instellingen om de Pellet kachel te laten branden.

De kachel is enkel te regelen via de app. Daarin kunnen 5 standen gekozen worden:
- Manual
- Dynamic
- Comfort
- Power
- Overnight

Er was mij aangeraden om de kachel op 'Dynamic' te zetten met 'ECO' aan. Ik heb dit enkele dagen gedaan en een erg prettige ervaring vond ik dit niet. De kachel gaat voor een lange tijd zeer luid blazen tot volgens de kachel de temperatuur bereikt is. Daarna valt deze uit en laat deze het afkoelen, om vervolgens weer aan te springen en opnieuw zeer luid te werken, etc.

Ik heb hierbij ook het gevoel dat de thermostaat in de kachel niet echt overeen komt met de werkelijkheid. Ik heb er mijn eigen thermostaat naast gezet en die geeft inderdaad andere resultaten (2-3 graden meer of minder).

Nu heb ik een dag geprobeerd om de kachel op 'Comfort' of 'Dynamic', zonder 'ECO' te zetten, wat een veel aangenamer resultaat geeft (zo goed als geluidloos, geen afkoeling).
De kachel staat ingesteld op 22°C, maar in deze modus blijft de kachel dus aanstaan en uiteindelijk wordt het hier volgens mijn eigen thermostaat 26-27°C.
Zou er een manier zijn om de kachel minder te doen verwarmen. Ik heb gelezen dat je de pellet aanvoer kan verminderen. Maar die optie vind ik nergens in de app?

De technieker vertelde mij ook dat ik mijn WIFI Access point eigenlijk nooit mag aanpassen, of de Fabrikant zal moeten langskomen. Kan de kachel echt niet op een andere wifi gestopt worden?

Bedankt
Schoof

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten