tijdsinstelling

Plaats reactie
joppe

tijdsinstelling

Bericht door joppe » 06 okt 2013, 14:09

Wij hebben een pelletkachel Musa van MCZ. Bij het instellen van de timer stelt zich het volgende probleem. de kachel springt niet aan op het gekozen tijdstip. Ik denk dat het te maken heeft met Am en Pm. kan iemand me dit even uitleggen? Ik vind er niets van terug in de handleiding. Heel vaak als de vraagtemperatuur 22 is, gaat de kachel gewoon door met verwarmen tot we ze manueel uitschakelen.

Gebruikersavatar
Koen
Site Admin
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:04
Locatie: Sint-Joris-Weert
Contacteer:

Re: tijdsinstelling

Bericht door Koen » 09 okt 2013, 16:03

Dag Joppe,

Springt de kachel aan op een ander tijdstip?
M.a.w. wil je weten wat AM en PM betekent? AM: Ante Meridiem of voor het middaguur, PM: Post merdidiem of na het middaguur. 2:00u PM is dus 14:00u.

Dat je kachel blijft branden nadat de gevraagde temperatuur is bereikt is wel vreemd. Ben je zeker dat hij op 'automatisch' staat en niet op manuele bediening?

Koen
Houtpelletsfan van het eerste uur
Baxi/HS Tarm Multi-Heat 2.5 24kW pelletketel
http://www.pelletsforum.be

phlipeke

Re: tijdsinstelling

Bericht door phlipeke » 13 okt 2013, 22:20

Dag Joppe,

Heb eveneens een MCZ, indien je de ECO modus kiest gaat hij uit bij het bereiken van de gevraagde temperatuur & indien de temperatuur 2 graden daalt onder de gevraagde temperatuur slaat hij normaal weer aan.

Indien de ECO modus niet aan staat zal hij wanneer de gevraagde temperatuur behaalt is gewoon op een lager regime draaien, maar weliswaar blijven bijverwarmen om deze temperatuur te behouden.

Gebruik je afstandsbediening, lees het boekje goed en je komt er wel uit ;-)


Grtn,

Philip

tom 1

Re: tijdsinstelling

Bericht door tom 1 » 13 okt 2013, 22:37

hoi Joppe

je kan op je afstand bediening ook de 24h tijd aanduiding instellen , welke afstand bediening heb je de grijze of de witte , en ook wil le dat u kachel op bepaalde tijd aan uit moet gaan dan moet je u afstand bediening op timer functie zetten

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten