Verbrandingspot MCZ Solar

Plaats reactie
Skipke

Verbrandingspot MCZ Solar

Bericht door Skipke » 16 nov 2013, 11:26

Ik heb gisteren mijn onderhoud van de MCZ Solar pelletkachel laten uitvoeren en bij het proper maken van de verbrandingspot, die uitgenomen werd en buiten gereinigd werd, is er een stukje afgebroken. De technieker had mij hiervan niet op de hoogte gebracht maar bij het opstarten van de kachel merk ik dit. Ik maak hem hierop attent en hij zegt dat dit normale slijtage is. Het is normaal dat de verbrandingspot poreus wordt en dat er dan stukjes afspringen. Als ik daar niet mee kan leven dan moet ik volgende keer maar zelf de pot eruit halen en er terug insteken was zijn antwoord. Trouwens gaat deze pot maar 5 jaar mee en zal ik één van de volgende jaren toch tot vervanging moeten overgaan, voegt hij hieraan toe.
Mijn kachel is 4 jaar oud en wordt brandt nooit de hele dag. Ik raak de pot ook niet aan met mijn stofzuiger omdat ik weet dat hij zelfreinigend is en wil deze bovenlaag ook niet beschadigen maar als ik zie hoe de technieker er telkens met zijn stofzuiger tegenaan gaat maak ik mij wel bedenkingen over zijn aanpak.
Is dit inderdaad zo dat de verbrandingspotten maar 5 à 6 jaar meegaan ?
Ook heeft hij mij gewaarschuwd dat wellicht volgend jaar ook een ander stuk aan vervanging toe is, ventilator ?

Vrienden hebben ook een pelletkachel maar van een ander merk (ziet er ongeveer gelijkaardig uit) en die hebben deze al 8 jaar en de technieker had hen gezegd dat deze zeker nog 10 jaar zonder zware kosten verder kan. Bij hen is er helemaal geen afbrokkeling van de pot.
Wat is hier van aan ?

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten