Palazzetti Multifire Idro 15NT

Plaats reactie
Stefke1600
Pellet-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2022, 08:23
Contacteer:

Palazzetti Multifire Idro 15NT

Bericht door Stefke1600 » 23 jan 2022, 12:51

Hallo Allemaal,

Ben nieuw op het forum en wil graag mijn verhaal delen van problemen en oplossingen die ik tot nu toe ben tegengekomen bij mijn recent aangekochte Palazzetti Multifire Idro 15NT.
Ben nog niet helemaal uit de problemen en kan nog wat hulp gebruiken.

Na installatie van de kachel en compleet aansluiten (rookgas / CV / riolering / koud water toevoer) een eerste poging gedaan om de kachel op pellets op te starten.
Kachel ging redelijk snel in storing (laat de details van alles wat er wel en niet gebeurde achterwege / mocht er iemand toch interesse hebben laat maar weten). Flink wat tijd gestoken in checken van aansluitingen werking sensoren stand van bypass klep met als uitkomst:
- Deursensor stond niet goed afgesteld (deur stond dicht maar kachel detecteerde deur open omdat sensor niet bediend bij gesloten deur)
- Thermostaat ventielen gereset (effect op storing niet direct duidelijk)
- Bypass klep niet geheel gesloten. Dit had grote invloed op toerental van ventilator nadat ik de kabel verder heb aangespannen. Klep gaat nu helemaal dicht en ventilator toerental is weer in regelgebied.
Na deze laatste actie was opstarten op pellets wel mogelijk (tevens het manueel activeren van pelletschroef mogelijk, dat was ook niet mogelijk voor het oplossen van laatst genoemde).
Na ontsteking van pellets, wat lang duurde voor mijn gevoel (hoe lang duurt dit normaal gesproken?), vlammetjes zichtbaar. Af en toe iets hogere vlammen zichtbaar maar niet wat ik er van verwacht. Voor mijn gevoel is er een te grote luchtverplaatsing door ventilator. Kachel komt ook heel moeizaam op temperatuur. Overschakelen op stukhout gaat maar ook dan is voor mijn gevoel teveel lichtverplaatsing. Waarschijnlijk zal dit nog afgesteld moeten worden. Iemand enig idee hoe dit te doen of een bedrijf in omgeving Limburg die dit kan?
Alvast bedankt!! Gr Stefan

Tittah
Pellet-fan
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 nov 2019, 16:17
Contacteer:

Re: Palazzetti Multifire Idro 15NT

Bericht door Tittah » 23 jan 2022, 22:02

Excuseer mij voor het standaard antwoord: de winkel die je de kachel verkocht heeft, moet die toch ook komen installeren en instellen/afregelen?

Mij pelletkachel start meestal op binnen enkele minuten (max 5 denk ik, eigenlijk nog nooit echt getimed). Hééél af en toe start die niet op en dan loopt het potje over.
mvg,

Tittah

Plaats reactie

Terug naar “Palazzetti”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten