Melding Pellets Besteed

Plaats reactie
Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 06 jan 2018, 11:32

Ik heb een Piazetta P958 en toen ik hem vanmorgen aan zette verscheen de melding Pellets Besteed, terwijl er nog voldoende pellets in zitten.
Ik heb al de stekker er uit gehaald en weer er in gedaan (ach, soms helpt dat ;-) ) maar helaas zonder resultaat.

Iemand een idee wat ik zelf nog kan doen???

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door HerC » 06 jan 2018, 11:49

Start dus niet meer op....

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 06 jan 2018, 11:50

Ja precies.

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door HerC » 06 jan 2018, 13:04

Normaal gezien volgens de handleiding herneemt het systeem automatisch na het hervullen...

Het toestel is uitgerust met een functie die signaleert dat het brandstofreservoir leeg is. Als de hoeveelheid brandstof het voorziene minimumniveau bereikt, dan schakelt het toestel over op het minimumvermogen en op het display verschijnt “RESERVER PELLET” en het aantal resterende minuten, afwisselend met de normale informatie op het display (ingestelde brandkracht, uur en temperatuur). Er is ook een geluidssignaal voorzien (3 bieptonen om de 15 minuten). Na een ingestelde tijd is er gedurende 3 seconden een bieptoon hoorbaar die aangeeft dat de kachel binnen 5 minuten uitgeschakeld wordt. Als de pellets op zijn, dan verschijnt er op het display “PELLET BESTEED”. Het is niet mogelijk het toestel op te starten zonder het eerst met pellets te vullen.

Je kan proberen met de kachel een half uur uit het stopcontact te halen of indien mogelijk de afstandsbediening uit te zetten....

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 06 jan 2018, 14:04

Ik heb zowel de stekker er een half uur uit gehad als de afstandbediening uit, maar helaas zonder resultaat.
Wellicht is de sensor voor de pellets kapot? Is dan wel snel, kachel is nog geen 2 jaar oud.
Probleem is dat ik op het Griekse eiland Thassos woon en de laatste dealer is daar vertrokken :(

degustibus
Pellet-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:41
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door degustibus » 06 jan 2018, 16:58

Als je de service code hebt kun je dit alarm waarschijnlijk uitschakelen,bij sommig Piazzetta´s is dat E9.

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 06 jan 2018, 17:04

Kun je ook uitleggen hoe?

degustibus
Pellet-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:41
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door degustibus » 06 jan 2018, 18:22

Menu---parameter menu---reset alarm en zal dan key access vragen.

https://www.gebruikershandleiding.com/P ... ?page=0064

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door HerC » 06 jan 2018, 18:44

Zie pagina 36 ....
reset piazzetta.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 07 jan 2018, 12:00

OK dankje, snap ik.
Maar uiteraard weet ik de key access niet.
De servicecodes zijn zo'n beetje oneindig...
Als ik zomaar wat ga uitproberen maak ik de boel misschien alleen maar erger. Of niet?

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door HerC » 07 jan 2018, 12:44

Tja, als je niet weet wat je doet blijf je er beter uit.

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 07 jan 2018, 14:00

Dat dacht ik ook.
Nou ja, dan moet ik maar op zoek naar een servicemonteur. Sowieso nodig voor de onderhoudsbeurt.
In elk geval bedankt voor het meedenken!

Tanja
Pellet-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2018, 11:27
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Tanja » 08 jan 2018, 11:23

OK, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Uit frustratie drukte ik nog maar eens op de Startknop.
En... hij startte gewoon op!
In de gauwigheid zag ik dat hij nog in het Parametermenu - Reset code stond. Misschien deed dat het 'm.
In elk geval brandt hij nu weer.

Nu alleen nog op zoek naar iemand die de servicebeurt uit kan voeren ;-)

HerC
Pellet-specialist
Berichten: 2162
Lid geworden op: 10 mei 2014, 17:01
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door HerC » 08 jan 2018, 12:45

Fijn te horen!

Rovalan

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Rovalan » 01 apr 2018, 12:28

degustibus schreef:Als je de service code hebt kun je dit alarm waarschijnlijk uitschakelen,bij sommig Piazzetta´s is dat E9.
Ik heb hetzelfde probleem. De code is F5. Als ik deze ingeef krijg ik als antwoord "Done". Wat doe ik dan verder? De foutmelding "Pellets besteed" blijft immers staan.

dage
Pellet-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018, 14:55
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door dage » 02 apr 2018, 16:10

Hoi,

Volgens mij kun je inderdaad met F5 de meldingen wissen maar daarmee is de oorzaak niet weg...
Zo heeft mijn kachel (Piazzetta P958) geen melding bij een leeg reservoir.
Wat ik wel zie in de parameter menu met E9 ;
De uitleg die ik overal vind loopt tot parameter 28, ik kan echter doorgaan tot 35.
Bij parameter 30 staat vertr off voorraad, heeft dat misschien te maken dat deze sensor bij mij afligt ?
Wijzigen kan ik niet, daarvoor heb je misschien nog een andere code nodig vermoed ik.
Moest iemand daar dan iets meer over weten hoor ik het graag ;)

MacGyver
Pellet-starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2018, 19:57
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door MacGyver » 04 apr 2018, 12:36

dage schreef: Bij parameter 30 staat vertr off voorraad, heeft dat misschien te maken dat deze sensor bij mij afligt ?
Wijzigen kan ik niet, daarvoor heb je misschien nog een andere code nodig vermoed ik.
Moest iemand daar dan iets meer over weten hoor ik het graag ;)
P30 heeft te maken met een temperatuur overschreiding van de voorraad. (vertraagd uit van de melding).
De meeste parameters die met veiligheid te maken hebben kun je niet verstellen. Ik vraag me ook af of daar wel een code voor is.
Superior Cleo 15.1

dage
Pellet-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2018, 14:55
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door dage » 05 apr 2018, 17:15

Hi,

Alvast bedankt, weeral iets wijzer geworden :D

Marcel Kevelaerts

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door Marcel Kevelaerts » 19 apr 2019, 12:39

Ik heb deze melding ook een aantal keer gekregen.
Pellet reservoir was bomvol. Vanalles geprobeerd, stopcontact een half uur uitgetrokken, via menu van afstandsbediening, kortom niets werkte, er kwamen maar geen pellets in de brandkorf.
Uiteindelijk heb ik dit probleem opgelost door met een breipriem in de opening te gaan langs waar de pellets in de brandkorf komen, toen kwamen er weer pellets in de brandkorf en was het probleem opgelost.
Hopelijk lukt dat bij jullie ook.
Ik vermoed dat sommige pellets wat langer zijn en dat de schroef hierdoor blokkeert.

bigbill1
Pellet-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2022, 16:29
Contacteer:

Re: Melding Pellets Besteed

Bericht door bigbill1 » 07 feb 2023, 08:05

Zijkant kachel verwijderen, 1 draad van de pelletmotor verwijderen, kachel opstarten, draad weer insteken, klaar

Plaats reactie

Terug naar “Piazzetta”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten