MCZ foutmelding A05

Plaats reactie
Vincent

MCZ foutmelding A05

Bericht door Vincent » 10 dec 2020, 15:36

Vorig jaar hebben wij een MCZ Boxtherm 70 laten plaatsen.

Na een goede 4 maanden branden kregen wij constant foutmelding A05. In de hoge vermogens manifesteerde zich dit heel snel. Als we dus brandden op vermogen 1, deed hij het perfect.

Hij trok onvoldoende zuurstof (dit kan je checken in je app - Active) waardoor ze dachten dat de luchtaanvoer te lang was.
Na maanden over en weer gepalaver tussen invoerder (Fero), plaatser en mezelf ben ik zelf tot de vaststelling gekomen dat dit bij ons kwam doordat er zich as ophoopte aan de luchtaanvoer. We branden te veel op laag vermogen waardoor de verbranding niet optimaal was en er veel asophoping was. Ze hadden de kachel vanbinnen en vanbuiten gereinigd maar blijkbaar hoort het niet tot de procedure om de as aan de luchtaanvoer te stofzuigen. Dit heb ik dus zelf gedaan en daarna werkte hij weer als nieuw.

Ik post dit nu omdat ik merk dat deze foutmelding A05 een wederkerend fenomeen is bij MCZ. Qua afstelling kan er dus nog wel wat verbeteren bij deze fabrikant. Ik hoop dat dit anderen helpt in de toekomst...

Martco
Pellet-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2023, 14:28
Contacteer:

Re: MCZ foutmelding A05

Bericht door Martco » 22 jun 2023, 14:40

Heb ook een paar keer gehad code A05 met de Boxtherm 60.
Heb toen ook aan de luchttoevoer proper gemaakt.
Pak dat nu elke keer mee, alleszuiger past juist in de luchttoevoer.
Heb je soms al eens de pelletkachel uitgeschoven?
Zou dat ook eens willen doen maar weet niet hoe aan beginnen om em langs de zijkanten eens goed te kuisen.

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten