Pellka pelletkachel

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 30 jan 2014, 21:49

kan hem telefonisch niet bereiken
E2 onsteking hapert enz
E5 dichtingen lekken,te weinig vacuum,ventilator geblokkerd enz
volgens mij ligt het aan de sturing van die ventilator soms draait hij even maar valt stil ge hoort hem precies remmen zoals een motor die omgepoold word
Maar wat doe ik ik kan geen sturing toveren,ik moet wachten op de technieker
Ik kan alleen in contakt komen als ik naar de winkel ga....45km
Zoals ik al al schreef ik zal niet de enige zijn met problemen en zij moeten ook 45 km rijden tot hier ,zal nog wat geduld moeten hebben
louis

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 30 jan 2014, 23:39

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/ hier al een goede link ik hoop dat je hem niet nodig hebt maar je weet nooit ,nu heb ik toch ergens gelezen van iemand in uw zelfde situatie dat het probleem op 1 week opgelost was met de zelfde kachel en bij de zelfde winkel ! dus houd de moed er in maar ik zou blijven mailen en de mails in de rechter boven hoek een nr geven mail 1 ,mail 2 enz (en die verzonden mails opslaan !!) tot ze antwoorden, antwoorden ze niet kan u later eventueel die mails nog gebruiken als bewijs
e5: sluit de deur goed? even testen met een blad papier rondom de deur telkens het blad half in de kachel en half buiten en de deur sluiten het blad moet weerstand bieden als je het er wil tussen uit trekken .uw lucht inlaat is toch vrij ?

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 30 jan 2014, 23:54

aan alle pellka eigenaars lees hier !!
http://pelletkachelforum.nl/topic/121-p ... urT7hB5NqU
en hier wordt identiek de zelfde reclame gemaakt voor identiek de zelde rom.....
volgens mij zit gast Hans mee in het complot ! en lezen die van electrodiscount ook alle forums dan lezen ze ook de problemen ,maar doen er niets aan of weinig dus u bent allemaal gewaarschuwd laat die chinese rommel links liggen en electrodiscount ook !!men zegge het voort !!
http://pelletkachelforum.nl/index.php?a ... mMainBar=1
nog een reden om het niet te kopen
mvg ac

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 30 jan 2014, 23:58

ter vervanging van onderste link in vorig bericht
http://pelletkachelforum.nl/topic/109-c ... urYfRB5NqU
mvg ac

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 31 jan 2014, 22:53

problemen met kachel opgelost , technieker hier geweest, nieuwe sturing geplaatst
vriendelijke gast , snel opgelost maar wilde toch geen uitleg geven om parameters in te stellen
Kan iemand mij uitleg geven hoe die instelling te veranderen . De tabel met waarden heb ik mee gekregen zowel de fabrieks instelling al de instellingen van hun,maar niet hoe dit in te stellen
Al bij al toch op gelost en een pluspunt voor de verkoper
louis

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 01 feb 2014, 11:58

@wardenier: blij dat het toch nog goed is gekomen,en een klein pluimpje voor electradiscount nu nog een nl talige handleiding wat verplicht is in belgie ! ,voor die instellingen ga naar pag 1of 2 van deze topic daar lees je parameters en instellingen
mvg ac

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 01 feb 2014, 13:47

Ik heb een nl handleiding gekregen alsook de code en de parameters maar er staat niet hoe, dus welke, en volgorde van de knoppen, die moeten ingeduwd worden om te programeren
louis

egno

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door egno » 01 feb 2014, 15:44

@Wardenier u kan in het instelmenu geraken door de pijltjestoets naar beneden enkele sec in te houden
dan vraagt hij de code

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 01 feb 2014, 16:21

Dank u egno , mijn vlam op p4 is veel te hoog en wil die wat kleiner zetten , veel te warm in de kamer 35°
louis

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 01 feb 2014, 16:41

wardenier, wees voorzichtig in die parameters noteer eerst de originele ! dan pas iets veranderen bij een te grote vlam moet de pellettoevoer naar beneden ,maar ook de rookgasafvoer die moeten op elkaar goed zijn afgesteld om een zo optimaal mogelijke verbranding te verkrijgen ,u zegt op p4 is er dan ook een p1 en is dat dan geen lagere stand ?
mvg ac

egno

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door egno » 01 feb 2014, 17:38

@Wardenier op p4 kun je eens proberen met het volgende smoke 105 - fan 115 - 2 -8
dan zal hij minder pellets toevoegen wel zien dat uw korfje geen koek bevat

egno

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door egno » 01 feb 2014, 17:43

@astra normaal is P1 de hoogste instelling en P2 en P3 en P4 dient om de kachel geleidelijk lager te zetten
tenminste als de instellingen ook in dalende lijn gaan

mvg
egno

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 01 feb 2014, 18:43

Bedankt allen maar ik durf toch nog niet beginnen aan die instelling voor ik weet hoe het werkt,pijl naar onder ,code en dan?
Ik ga eerst eens te rade bij iemand die verstand heeft van programmeren voor ik alles in het honderd stuur
louis

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 03 feb 2014, 16:59

@wardenier doe dat eens je het 1 maal hebt zien doen kan je het zelf
@ egno dat is juist anders om dan de meeste kachels maar ja schrijven de chinezen niet van rechts naar links :lol:

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 04 feb 2014, 00:17

Ik heb ook een mail gedaan naar de winkel,zal wel geen antwoord krijgen, toch maar geprobeerd,ge weet maar nooit
louis

Steven

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door Steven » 06 feb 2014, 10:38

Ik heb enkele dagen geleden ook van discount een pelletkachel besteld....
wel heb ik het goedkoopste model gepakt van 6/8 kw omwille dat de ruimte maar 35m2 id of 75m3

ik weet dat het een chinese kachel is die onder veel namen word verkocht zoals K stove Grace, ningbo en wrs nog enkele namen, wat me wel opvalt aan het model dat ik heb gekocht schrijven ze bij K stove ( model 8006 ) dat dit model max 6 kw kan leveren en met een max verbruik van 1.2 kg en pellets van 5kw/kg kan dit ong wel kloppen, 85% rendement niet mee geteld dan....
link K stove

http://www.kstove.com/nl/categorie/k-stove-8006/


die van elektro discount is volgens hun 6/8 kw allen staat er geen max verbruik bij en weegt 5 kg meer
zelfs de foto is net hetzelfde alleen heeft discount deze bijgesneden zodat de K stove pellets niet zichtbaar zijn...

http://www.electrodiscount.be/shop/Pell ... 27081.html

Als ik deze reacties lees krijg ik toch precies het gevoel dat het allemaal niet juist zit en ik me al problemen ga storen mocht er al iets niet goed aan zijn....

hoop van zege zeker...

grt steven

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 06 feb 2014, 13:56

ze spreken hun eigen ook tegen over het verbruik :K-Stove 8006 3/6KW 40-60m²
“De K-Stove type 8006 verwarmt een ruimte tot circa 60m². Deze kachel is de junior in ons assortiment en wordt veel ingezet om vakantiewoningen, chalets en stacaravans te verwarmen in het voor- én najaar. Tevens ideaal voor het vorstvrij houden van uw vakantie woning! Met een verbruik van nog" geen kilo pellets per 24 uur" blijft uw vakantiehuis vorstvrij. Ofwel omgerekend € 0,33 per 24 uur.” en dan nu het verbruik:Verbruik 0.6/1.2 kg/pu hoe komen ze in godsnaam aan die nog geen kg per 24 uur ? mij een raadsel
mvg ac

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 06 feb 2014, 18:05

kom met 15kg geen 12uur toe op p4
Alles is in te stellen volgens de verkoop , ze zeggen alleen niet hoe
Louis

astracoupe

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door astracoupe » 06 feb 2014, 18:50

louis, het soort pellets speelt ook een grote rol bv agriselect 1,1kg /pu op stand 1(19,5°) met de green energie 0,6 kg/pu op stand 1 om het 21° binnen te krijgen en te houden dus bijna de helft minder verbruik met de green energie , helft minder assen, kachel moet maar om de 3a4 dagen gereinigd worden ipv elke dag ,warmtewisselaar blijft langer proper enz.....dus u hebt uw kachel nog maar pas ,u moet ze nog leren kennen,soort pellets hardhout of dennen ,afstelling ,reinigen ,staat er in uw handleiding hoe de kachel te reinigen ? waar de warmtewisselaar zit?enz..dat moet je allemaal nog leren ,algoed dat er hier nog een paar pellka stokers zitten .
mvg ac

wardenier

Re: Pellka pelletkachel

Bericht door wardenier » 06 feb 2014, 21:15

Dus om de 3 dagen 5 zakken verschillende pellets kopen om te zien welke de beste zijn is verkeerd
Beter goede pellets nemen en de kachel er op regelen
Wat verkiest gij hardhout of den, ook zijn er harder geperst wat is hier het nut van?
Louis

Plaats reactie

Terug naar “Pellka”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten