MCZ 2 EGO Air, ventilator gaat van A naar 5

Plaats reactie
P3ll3t
Pellet-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2022, 12:52
Contacteer:

MCZ 2 EGO Air, ventilator gaat van A naar 5

Bericht door P3ll3t » 24 nov 2022, 13:15

Hopelijk kunnen jullie helpen of bevestigen of dit normaal gedrag is: we zetten onze MCZ altijd op het automatische programma. Dat werkt bijna altijd goed. Af en toe (een keer om de 2 weken ofzo) merken we dat de ventilators na een paar uur werken op de app van A naar 5 gaan. Het is dan niet zo dat hij ver onder de ingestelde temperatuur zit. Het wordt dan uiteindelijk veel warmer in de ruimte en hij blijft wel pellets pakken. Je merkt dat natuurlijk ook aan de kachel die dan heel erg gaat blazen, minstens een half uur. Op de app kan je dat niet meer aanpassen naar A, verspringt telkens terug naar 5. Op het display van de kachel zelf: als je op de powerknop duwt, is hij blauw en verschijnt symbool van ventilator met cool down. We kunnen verder niets aanpassen. De kachel wordt dan op de duur zo warm, dat ik wat ongerust word en hem uiteindelijk via de app uitschakel. Als hij dan uit staat en afgekoeld is, zet ik de kachel terug op en is alles normaal. Is dit nu normaal, moet ik hem op 5 zo laten blazen, ook al zou dat veel langer duren? Of weten jullie wat ik op zo'n moment het best onderneem? Ik kan hier nergens direct iets over terugvinden en vind het vervelend dat ik de kachel dan enkel nog kan uitschakelen om hem terug normaal te laten functioneren... Alvast bedankt voor jullie advies.

Plaats reactie

Terug naar “MCZ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten