MCZ GEA PROBLEEM

Vragen over of problemen met een bepaald merk/type pelletkachel? Deze stel je/vind je hier,...
Plaats reactie
Graziano Secci
Pellet-newbie
Contacteer:

MCZ GEA PROBLEEM

Bericht door Graziano Secci » 07 jul 2024, 17:29

hallo,

wij hebben sinds 3 jaar een MCZ GEA staan (gekocht van een bevriend koppel) deze kachel heeft perfect gewerkt. sinds kort merk ik dat bij het opstarten te kachel normaal werkt maar vanaf dat de ruimteventilator aanslaat gaat de rookgasventilator enorm fluctueren in snelheid alsof er een slecht contact is maar dit is niet het geval want bij opstarten werkt die gewoon zoals het moet... ik doe mijn onderhoud altijd zelf en alles wordt netjes proper gemaakt dus hier kan het ook niet aan liggen. ik heb al vanalles (prinplaat losmaken, alle stekkers en connecties proper gemaakt, aansluitingen nagekeken, rookgasventilator en ruimteventilator gedemonteerd, auto stand en manuele stand, snelheid via de afstandbediening...) niets helpt... heb wel gemerkt als ik de ruimteventilator in de hoogste stand zet dan doet die het wel gewoon normaal maar dat is niet de bedoeling dat die op 5 staat... opstarten gaat prima maar wanneer die ruimteventilator gaat draaien gaat hij ineens in overdrive.

komt dit iemand bekend voor?

alvast bedankt! :)

Plaats reactie

Terug naar “Troubleshooting, info en vragen per merk”