Edilkamin Pellkamin 8-10 inbouw

Vragen over of problemen met een bepaald merk/type pelletketel? Deze stel je/vind je hier,...
Plaats reactie
Guust52
Pellet-newbie
Contacteer:

Edilkamin Pellkamin 8-10 inbouw

Bericht door Guust52 » 04 dec 2024, 16:23

Hallo, ik ben 7 j in het bezit van een Edilkamin Pellkamin 8-10 inbouw-pelletkachel. Nooit noemenswaardige problemen mee gehad tot nu…
De kachel start normaal op met de ‘Warmingup’. Daarna gaat de opstartprocedure normaal door en brandt de kachel ook gewoon.. Op de display van de afstandsbediening staat dan POWER 4 (waarmee ik dus de kachel opgestart heb), en erronder links FAN 4 (zelfde getal dus als de POWER). Na een 15-tal minuten gaat de kachel precies harder blazen (wat het anders nooit doet!) Ik krijg op de afstandsbediening de melding POWER PL en verder POWER 4 maar bij FAN staat er nu FAN 1 (waar het normaal ook 4 zou moeten zijn). Even later krijg ik melding ‘overtemp exit’ wat wijst op oververhitting van iets, en daarna schakelt de kachel over naar de afkoelingsprocedure tot het na 20 minuten volledig uit gaat.
De technieker is juist geweest, alles nagekeken en de schouw en kachel zelf grondig uitgekuist. Maar toen ze terug vertrokken waren, gebeurde terug hetzelfde als hierboven beschreven.
Heeft de kachel de geest gegeven en ben ik toe aan een nieuwe?
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Plaats reactie

Terug naar “Troubleshooting, info en vragen per merk”