Nieuwe pellet stoker

Stel hier jezelf even voor! Jouw vraag, antwoord of bericht zet je nadien in de meest passende rubriek...
Plaats reactie
ArjenT5R
Pellet-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2021, 09:45
Contacteer:

Nieuwe pellet stoker

Bericht door ArjenT5R » 25 dec 2021, 10:10

Altijd hout gestookt en aardgas voor de vloerverwarming maar met de gasprijzen van nu vond ik het niet grappig meer :mrgreen:

Ik had al langer zitten denken om een houtkacheltje in de keuken te zetten maar het bedieningsgemak van een pelletkachel leek me ook wel wat, vooral voor de vrouw natuurlijk :mrgreen:

De kachel mocht max een 70cm hoog zijn ongeveer want hij moest onder het raam staan, ik heb dus een Tepor Petit aangeschaft en geïnstalleerd.

Als het niet vriest stook ik er het hele huis mee warm :lol:
Als het onder 0 is dan moet ik wel iets hout bij stoken om alle ruimtes warmt te krijgen, ben er dus erg blij mee.

Heb 4 soorten pellets getest, olimp, dots, cherepovetsles en nu dus agrofino. De olimp liet nogal veel roet achter, dots brandde vrij schoon maar gaf weer minder warmte dan de olimp en de cherepovetsles had het beide wel goed.
Nu de agrofino doet het ook zeer mooi geeft flink warmte en kan op de echo stand erg laag in verbruik. Ruikt buiten wel meer naar een haardvuur :mrgreen:

Zijn er meer tepor petit gebruikers hier? Iemand een idee hoe en wat qua onderhoud en hoe vaak het nodig is?

Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van het ding, gaat het een beetje mee allemaal?

ArjenT5R
Pellet-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2021, 09:45
Contacteer:

Re: Nieuwe pellet stoker

Bericht door ArjenT5R » 29 dec 2021, 09:59

Nou dat is nogal een warm welkom :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Welkom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast